Friday, October 15, 2010

kenape org berperangai seperti keldai?

assalamualaikum dan salam sejahtera,

heheh, tetibe macam blog ilmiah nak kasi salam diawal entry. saje nak tiru mcam blog adik aku. haha. xde la nampak sangat jauh berbeza tahap keimanan aku ngn die.mungkin faktor pengaruh rakan sebaya la agaknye, ala sume budak stadi kat negara timur tengah kan mcam tu...

huisshh terkutuk adik sendri plak..

reason aku apdet blog saje teringat nak mengembalikan kehangatan blog ni yang lame bersawang mcam bilek aku. so tulis la nnt dah tua aku leh buat revision balek ape aku buat mase mude2 dulu.

berbalik kepade tajuk asal, kenape orang berperangai seperti keldai? yaaaa keldai seperti watak donkey dalam filem shrek tu.at least yang tu lawak la jugak kan. aku sangat tak faham sesetengah manusia yang suke nak beli kereta tapi tak reti nak pakai. perkara ni banyak terjadi di kawasan perumahan aku.lantak korang la nak beli bas ke, airbus A330 ke, hape ke, yang aku hangin bile takde tempat nak parking lalu aku menjadi mangsa keadaan. dah la lorong umah tu sekangkang kera je(simpulan bahasa) pastu ko nak beli keta mcam ko pemilik kompeni nazaria tu. ape ko beli keta secondhand bebanyak tu leh apply AP ke???hah???huiii hangin aku lalu mencarut ringan dalam hati. boleh pulak bersikap kononnye ramah mesra rakyat malaysia ketuk pintu umah aku memalam tatkala aku menonton tv dan cakap 'bole alih keta ni tak, kitorang nak paking?'

hah??? whhaaattt the fishhhhh are you caruting about, perempuan??? ko tak nampak ke aku paking depan umah aku? ko nak aku paking mane setannnnn????i'm soooo pissed off uolssss...

dengan menahan kesabaran, aku pon kuar la umah

aku: cik adik, apesal pakai short pants memalam ni? nyamuk tak gigit ke?
perempuantakcukup akal: ohhh aii nak tunjuk kaki aii baru shave pakai veet nii..ok tak kak?
aku: hah, parut dan selulitmu kelihatan lebih ketara,mcam keldai
perempuantakcukup akal:owhh...*tutup selulit ngn tangan*
aku: aku kan paking depan umah aku ni. ko ni buta hurup ke ape?

setelah menerangkan keadaan sebenar, baru dapat hidayah budak tu. kesian..yang ni satu hal la, yang orang len yang beli keta tapi tak pakai tu awatnyaaaa??? aku tgk dok ngelap kete tu tiap2 pagi tapi geraknye tidak. musykil aku, mungkin dia ni macam orang yg nek basikal datang opis aku yang amek upah cuci kete kot...hmm ntah aku pon tak paham

adekah manusia jenis ni ade di tempat aku je ataupon spesis ni berkembang merata2?

2 comments: